16 Aralık 2013 Pazartesi

Tam da portakalın mevsimi gelmişken çok nadir tatlı yapan annemin :) klasiklerinden Portakal Soslu - Şuruplu Kek'ini yapmaması olmazdı elbette :)
Çok severek yediğimiz,mis gibi üstelik çok kolay olan anne keki tarifim Endinin Mutfağında ...

Bu arada şurubun-sosunun kıvamını daha yoğun olmasını isterseniz şurup malzemelerine 1 çorba kaşığı nişasta ekleyip hepsini çırptıktan sonra bir taşım pişirelim ve kekin üzerine dökelim.




Ne Lazım ?

Kek İçin
3 yumurta
3 kaşık toz şeker
Yarım çay bardağı portakal suyu
7 çorba kaşığı tepeleme un 
1 tane kabartma tozu

Şurubu İçin
2 çay bardağı portakal suyu
3 çorba kaşığı toz şeker
1 portakal kabuğu rendesi

Hadi Yapalım :)
  • Ön hazırlık olarak fırını 160 derecede ısıtalım.Kek kalıbını margarin ile yağlayalım.
  • Kek malzemelerini çırpıp kek kalıbına dökelim fırına verelim ve pişirelim.
  • Bu sırada şurubunun malzemelerini sos kabında karıştırıp kısık ateşte pişirelim ve soğumaya bırakalım.
  • Pişen kekimiz sıcakken hazırladığımız soğumuş olan şurubu kekimizin üzerine döküp soğuduktan sonra dilimleyerek servis edelim.
Afiyet Şeker Olsun :)

Tagged: , , , , , , , , , ,

5 yorum:

  1. Bayılırım ıslak keklere, hele ki portakallıysa :) Dolayısıyla ilk fırsatta yapıcam ben bunu. Yalnız bir şey sorucam unu tepeleme mi koyuyorsun kaşıkla? Bir de surubu ne kadar kaynatıyorsun?

    YanıtlaSil
  2. Ozgecim ıslak kekleri seviyorsan tam senlik bir tarif :) unu tepeleme koyuyoruz corba kasigi ile ama boyle kocaman normal ebatlarda bir kek olmuyor biraz daha ufak boyutlari.
    Surubunu da tabiri caizse bir tasim hani fokurdayana kadar pisiriyoruz daha yogun bir tad istersen surup malzemelerine 1 corba kadigi nisasta ekleyebilirsin canim :))
    Simdiden afiyet olsun

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler canım, ağzım sulandı valla yapıcam ilk fırsatta :)

    YanıtlaSil
  4. Canım dün yapayım dedim bu tarifi, baktım hamur çok az oldu muffin kalıplarına paylaştırdım, fırına koydum. Bir ara neler oluyor diye bir bakayım dedim, kekler kabarmış içi magma misali fırına doğru akıyorlar. Hayatımda böyle bişey görmedim. Epeyce bir aktılar ama yapacak bir şey yoktu. Piştikten sonra sosunu döktüm ama çok güzel oldu diyemiycem. Sanırım muffin kalıbında yapmak hataydı. Bir de gerçekten hiç yağ yok mu tarifte?

    YanıtlaSil
  5. çok güzel portakala bayılırım. Mandalina ile de olu mu acaba ? bloğunuzu çok sevdim ben de bloğuma BEKLERİM SEVGİLER

    YanıtlaSil