7 Şubat 2013 Perşembe

İlk yaptığım Cheesecake en sevdiğim meyve çilekliydi ve misafirlerim ''mümkün değil inanmıyoruz kesin Pelit'ten almışsınız bunu '' diye tepki vermişlerdi :)
Eşimin vallahi yanımda yaptı ev yapımı diye açıklamalarından sonra fısıltı gazetesi çok hızlı çalışmış olmalı ki her misafirim gelmeden önce arayıp cheesecake yaparmısın diye rica etti,o gün bugündür yaptığım cheesecakeleri bir türlü bloga koyma fırsatım olmadı bu sefer ki Limonlu Cheesecake ise yine özel istek üzerine yapıldı :) 






Eğer ilk kez cheesecake yapıyorsanız diye aşamalarını fotoğraflayıp tarife ekledim ve püf noktalarını da tarif içerisinde belirttim.Hadi size kolay gelsin ozaman :)

Limon peltesine gelen birçok yorumdan sonra yumurtalı ve yumurtasız olmak üzere iki ayrı pelte tarifi yayınlıyorum tercih size kalmış :)




Ne Lazım ? 
Cheesecake Tabanı İçin 
2 paket Eti Burçak 
2 çorba kaşığı tereyağı 

Dolgu Malzemesi 
1 paket krema
2 paket labne 
3 çorba kaşığı un
1 su bardağı şeker
2 yumurta
1 paket vanilya
Yarım limon suyu


Limon Peltesi İçin (yumurtalı )
1,5 limon suyu
1 çorba kaşığı nişasta
1 su bardağı su 
1 tane yumurta
2 tatlı kaşığı toz şeker 
1 çay kaşığı vanilya 

Limon Peltesi (Yumurtasız)

2 limon suyu
2 çorba kaşığı nişasta
1,5 su bardağı su
2 tatlı kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı vanilya

Kalıp olarak ben İkea'nın kırmızı kelepçeli kalıbını kullanıyorum çok memnunum tavsiye ederim.

Hadi Yapalım :)

  • İlk olarak cheesecake tabanımızı oluşturmak için bisküvileri elimizle veya rondo ile un haline getirelim.Tereyağını eritip bisküvilerle iyice karıştırarak bisküvilerin tereyağını içine çekmesini sağlayıp yağlı kağıt serdiğimiz kalıbın tabanına elimizle sıkıştırarak tabanı oluşturalım.
  • Tüm dolgu malzemesini derin bir kaba alıp çırpma teli veya çatal ile (rondo veya blendar kullanmayalım çok sulu hale geliyor ) iyice çırpıp hazırladığımız tabanın üzerine dökelim ve 180 derece fırında üzeri hafif sararana kadar pişirelim.(Fırından çıkardığınızda dolgu kısmı size pişmemiş gibi gelebilir panik yok soğudukça toparlanacak)
  • Fırından çıkardığımız şekli ile oda sıcaklığında ılımasını beklerken diğer taraftan peltesini hazırlamak için pelte malzemelerinin hepsini iyice çırpıp sürekli karıştırarak pişirelim ve ılımış cheesecakemizin üzerine döküp buzdolabına koyalım.
  • İşte bu aşamadan sonra bu harika lezzeti yemek için biraz sabırlı olmak gerekiyor en az 6 saat veya 1 gece buzdolabında bekletmek gerekiyor.
  • Dolaptan çıkardıktan sonra limon dilimleri,çikolata sos veya pasta süsleme malzemeleri ile süsleyip afiyetle yiyebilirsiniz :)
Hamiş : Ben cheesecake ne ise dolgu malzemesine mutlaka aromasını vermesi açısından; limonlu ise limon suyu,çilekli ise ya çilek suyu ya da çilek reçeli koyuyorum.
Hamiş 2 : Eğer taban malzemesini biraz daha değişik hale getireyim diyorsanız iyice dövülmüş ceviz,fındık,badem veya toz şeker de koyabilirsiniz.






Tagged: , , , , , , , ,

47 yorum:

  1. uzun zamandır beklediğim tarif :)benim vee en sevdigimin en sevdiği tatlı :) nereye gitsek ne zaman istesek -limonlu yok ama vişneli var çikolatalı var diye aldığımız yanıtların sonunda ifademiz :(
    bundan böyle kendim yapıp doya doya yiyebiliriz..bende fotoğraflarını paylaşırım artık :) ellerine sağlık aşçı yengecim :?

    YanıtlaSil
  2. Sevalin Güneşi Merhabalar :)
    oHHH Bir derde devamı olduk ne :) ne mutlu bana böyle güzel yorumlar alıyorum umarım bundan böyle hiiçç limonlu cheesecakesiz kalmayın emi !
    Fotoğraflarını merakla bekliyorum...
    Sevgiler ve Bol Lezzetli Günler Dilerim

    YanıtlaSil
  3. Cheesecake ile pek aram yok ama bu çok güzel gözüküyor. Mutlaka denemek istiyorum en kısa zamanda..

    YanıtlaSil
  4. Ne sevimli bir isim bu ''Tipitoş :) '' ve ne mutluluk yayan bir yorum !
    Cheesecake sevmeyen birini cheesecake yapmaya özendirmek :)
    Afiyet ve keyifle tadarsınız umarım ...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Ben yedim çok güzeldi ..

    Selamlar
    Koca

    YanıtlaSil
  6. Afiyet olsun canımıniçi '' Kocam :) ''...
    Teşekkür ederim vakit ayırıp yorum yazdığın için can !

    YanıtlaSil
  7. Görüntüsü lezzetinin habercisi, nasıl da şahane bakıyor bana :))
    Ellerinize sağlık, bir süredir aklımdaydı ve arayıştaydım tarif için teşekkürler.
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Sevgili Lezzet SEnfonisi Merhabalar,
    Birebir ölcüleri yapilisi kime vediysem bu tarifi tuttu emin olabilirsin:))
    Tesekkurleeerrrr :))

    YanıtlaSil
  9. Harika tarif başka çeşitlerini de paylasir mısınız? Teşekkürler...

    YanıtlaSil
  10. Merhabalar ;
    Çok yakın zamanda Çilekli Cheesecake tarifini paylaşacağım :)
    Tesekkürler

    YanıtlaSil
  11. Merhaba, ben tarifinizi çok beğendim ve ağzım sulandı :) Ama fırının derecesini göremedim. Kaç dakika beklemem gerekiyor? :) -Ceren

    YanıtlaSil
  12. Sevgili Ceren Merhabalar ;
    Fırın 180 derece olmalı ve üzeri fotoğraftaki gibi sarardığında fırından almalısın.Bu arada tarifte de belirttim ama yine de tekrarlamakta fayda var fırından aldığında orta kısımı hafif sallanıyor,pişmemiş gibi görünecek gözüne fakat endişelenme 5-6 saat ya da 1 gece beklettiğinde dolgu kısmı kendini toparlayacaktır.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  13. tarifinizi denedim. şu anda soğumada görüntüsü çok güzel oldu.denemek için sabırsızım:)tarif için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  14. Tarifiniz denedim gerçekten çok güzel oldu pastaneden aldığımı düşündüler.Benim sorum peletsine yumurta eklediğimde beyazları pişiyor yanlış bişeymi yapıyorum anlamadım.Teşekkürler

    YanıtlaSil
  15. Merhaba, tarifinizi denedim ancak uzerindeki limon peltesinde yumurta kokusu oldu cok kotu oldu tadi. Neden olabilir ayni dediginiz gibi surekli cirparak pisirdim :((

    YanıtlaSil
  16. Merhaba tarifinizi denedim ancak limon peltesini soylediginz gibi surekli cirparak pisirdigim halde agir yumurta kokusu oldu cok kotu. Neden olabilir acaba?

    YanıtlaSil
  17. Sevgili Endi,
    Genelde netten bulduğum tariflere eski tecrübelerime dayanarak pek güvenmem ama sizin tarifin yanına görseli de eklemeniz üzerine denemeye karar verdim. Tahminimden daha güzel oldu. Bu iyi bir referans oldu ve diğer tariflerinizi de denemek için sabırsızlanıyorum. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  18. gerçkten ayıntılı ve aradığım gibi çook teşekkürler <3 :D
    -REYHAN-

    YanıtlaSil
  19. Bu harika tarifi eşimin ellerinden yiyince tadı dayanılmaz oluyor..Ölçüler birebir tutuyor.Başarılarınız sürmesi temennisiyle..

    YanıtlaSil
  20. Harika gerçekten tam da benim gibi ekşi seven birine göre bir tarif yaptım iftardan sahura kadar en az iki dilim yemeden duramıyorum:)

    YanıtlaSil
  21. merhaba tarifinizi ilk kez deneyeceğim yalnız 1 paket krema kısmını anlamadım küçük paketlerde hazır olarak satılanlardan mı? Şimdiden teşekkür ederim.ebru :)

    YanıtlaSil
  22. Sevgili Ebru Hn Merhabalar
    1 paket krema su marketlerde satilan kucuk boy kremalardan sizinde soylediginiz gibi.
    Simdiden afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  23. Merhaba Endi

    Kelepçeli kalıbınız kaç cm'lik bir kalıp acaba?
    Bir de "180 derece fırında üzeri hafif sararana kadar pişirelim" demişsiniz. Tahminen kaç dakika sürüyor? Birkaç kez başka tarifler deneyip çok büyük hayal kırıklıkları yaşamıştım da o yüzden soruyorum..

    Teşekkürler..
    Hilal

    YanıtlaSil
  24. Merhabalar canım cheesecake çekti ve sizin tarifinizi yapmaya karar verdim. Acaba labne peynir büyük paketlerden mi 2 tane küçük olanlardan mı yanı kaç gramlıklardan :D Şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  25. Merhabalar tam olarak kaç gram labne peynir kullanmam gerek
    şimdiden teşekkürler Yaren

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Yaren Merhabalar
      200 gr lik paketlerden 2 paket kullanmalisin
      Tesekkurler afiyet olsun :)

      Sil
    2. İyi ki sormadan bakmışım 😂 teşekkürler,

      Sil
  26. Pelteyi soguduktan sonra mi cheesecake in üzerine dökecegiz sicakken mi birde yumurta kokusu ve yumurtanin beyazinin pismesi problemlerini nasil engelleyebiliriz

    YanıtlaSil
  27. Pelteyi soguduktan sonra mi cheesecake in üzerine dökecegiz sicakken mi birde yumurta kokusu ve yumurtanin beyazinin pismesi problemlerini nasil engelleyebiliriz

    YanıtlaSil
  28. Pelteyi soguduktan sonra mi cheesecake in üzerine dökecegiz sicakken mi birde yumurta kokusu ve yumurtanin beyazinin pismesi problemlerini nasil engelleyebiliriz

    YanıtlaSil
  29. Pelteyi soguduktan sonra mi cheesecake in üzerine dökecegiz sicakken mi birde yumurta kokusu ve yumurtanin beyazinin pismesi problemlerini nasil engelleyebiliriz

    YanıtlaSil
  30. Merhabalar ben tarifinizi denedim iki kez ama ikisinde de sizinkinin gibi olmadı peltesi yani çok açık oldu rengi neden acaba? Teşekkürler. Cenki

    YanıtlaSil
  31. Sosuna yumurta kullanmasak olurum aynı sonucu alabilirmiyiz teşekkürler tarif için.
    Mutfak kurdu

    YanıtlaSil
  32. Annemin doğum günü için yaptım Çok beğendi çok teşekkürleer

    YanıtlaSil
  33. Dün akşam yaptım ve aynen anlarttığın gibi fırından çıkarınca korkmamak gerekiyormuş. Sabah ki görüntüsü süperdi. Bakalım bu akşam eşim yediğinde ne diyecek :)

    YanıtlaSil
  34. Henuz denemedim ama deneyecegim o zaman tekrar yorum yazacagim;)

    YanıtlaSil
  35. haftasonu misafirlerime sizin tarifi yaptım. ilk defa cheescake yaptığım için çok teredütlü idim ama bu tarif cuk oturdu. misafirlerimde eşimde bayıldırlar. hepsi simdiden kendi misafirleri içintarifinizi istedi benden. teşekkürler

    YanıtlaSil
  36. Yumurta pişiyormuş peltede cevaplarmısınız sorun neymiş

    YanıtlaSil
  37. Endinin Mutfak Dostları Merhabalar ;

    Limonlu Peltenin yumurta kısmında sorunlar yaşayanlar olduğunu gördüğüm için hepinize cevaben yumurta koymadan nişasta ölçüsünü bir ölçek daha çoğaltarak yapabilirsiniz.Tarifteki gibi yapmak istiyorum derseniz yumurtayı çok iyi çırpıp sürekli karıştırarak kısık ateşte pişirmekte fayda var.
    Tarifi de yumurtalı pelte ve yumurtasız pelte olarak iki şekilde düzenliyorum umarım faydalı olur :)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  38. Yaptığım ve yediğim en güzel cheesecake. Tarif için çok sağolun. Kaç kez yaptım ve övgüleri topladım hatırlamıyorum. :) Ben yurtdışında yaşadığımdan mascarpone ulaşılması kolay, bu yüzden mascarpone ile çok güzel oluyor. Eğer imkanınız varsa bir de onunla deneyin. Ayrıca başka yerlerden okuyup öğrendiğim yöntemle kalıbın dışını alüminyum folyoya sarıyorum ve yarısına gelecek kadar su dolu tepsinin içinde pişiriyorum. Böylece üstü çatlamıyor ve kenarları yanmıyor. Enfes bir cheesecake oluyor. Bir de son tavsiyem kesinlikle 48 saat dinlendirin. İnanın saatler şarap gibi yapıyor cheesecake'i :)

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  39. İşte sonunda mantıklı bir cheese cake tarifi... Teşekkürler.
    Culia

    YanıtlaSil
  40. Ben de deneyeceğim en kısa zamanda. Çok teşekkürler tarif için :)

    YanıtlaSil
  41. üst jölesinin sarı olması için ne yapılması gerekiyo hazır jölelerden kullansakta aynı tat olurmu

    YanıtlaSil
  42. İlk kez sizin tarifinizle yaptım.Harika oldu çoook teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  43. Ilk kez denedim çok güzel oldu ama o sarı rengi veremedim aydınlatırsan sevinirim

    YanıtlaSil
  44. Endi yaşıyor musun? Tarifine bayılıyorum bi ses ver 😊

    YanıtlaSil
  45. Merhaba, limon peltesi için verdiğiniz ölçüde 2 tatlı kaşığı şeker yazmışsınız, ancak bu miktar çok az geldi, oldukça ekşi. Çorba kaşığı mı olacaktı acaba?
    Bunun dışında gayet güzel oldu, teşekkürler

    YanıtlaSil