29 Ağustos 2014 Cuma

Endinin Mutfak Dostları Haftanın Son Gününden Kocaman Bir Merhabalar ;
 
Geçen hafta çok sevdiğim arkadaşlarımız (bir o kadar da yemek seçerler :)) tatilden dönüyorlardı malum tatilden dönen arkadaşlar yemeğe davet edilmeli,yorgun argın halde evde hiçbirşey yokken bir de yemekler uğraşmamalı insan.
Annemin bize öğrettiği şeylerden biri de ''yoldan gelen yemeğe çağırılır,cenazesi olan eve mutlaka birkaç çeşit yemek yapıp götürülür ki acısı olan insan bir de onunla uğraşmaz,ev taşıyan taşınanlar yine ya yemeğe davet edilir ya elinde börek,kek ile gider bir soluklansınlar diye böyle ufak bir yardımda bulunursun '' ... Biz böyle görerek büyüdük şimdilerde ben de o yoldan gitmeye çalışıyorum fena da olmuyor böyle küçük şeyler insanın hayatına farklı değerler katıyor bana göre...
 
Ben de tatilden dönen canım arkadaşlarıma değişik bir şey yapma düşüncesinde buzdolabında pirzolalara takıldı gözüm açıkçası biz genelde mangalda ya da döküm davada pişirir yeriz ama bu kez farklı olsun istedim tarif hem çok pratik hem de çok lezzetli oldu.
 
 
Ne Lazım ? (6 kişilik)
1 kg pirzola
2 tane orta boy patates
2 çorba kaşığı sızma zeytinyağı
1 tatlı kaşığı sirke
3-4 diş sarımsak (tane tane atılacak içine)
Tuz
Karabiber
Biberiye
Fırın Poşeti


 
Hadi Yapalım :)
  • Pirzolaları ve yuvarlak çok ince olmayacak şekilde doğradığımız patatesleri geniş bir kaba alalım.
  • Üzerine sızma zeytinyağı, sarımsak,tuz,sirke,karabiber ve biberiyeyi ekleyip elimizle iyice karıştıralım üzerini sıkıca bir strech folyo ile kapatıp pişireceğimiz zamana kadar bekletelim.(Ben sabahtan yaptım akşam 18:00'e kadar beklettim 2-3 saat bile yeterli olur)
  • Pişirmeden önce beklettiğimiz kapta dibinde kalan sosu ile birlikte (et suyunu veriyor,zeytinyağı ve baharatlarla muhteşem bir sos oluyor) fırın poşetlerine yerleştirip poşetlerin ağzını bağladıktan sonra bıçakla minik delikler açalım.
  • 200 derece fırında patatesler pişene kadar pişirelim.

Hamiş : Benim süslemeye vaktim olmadı sizin olursa pirzolaları ve patatesleri suyuyla birlikte bir kaba alıp pirzolaların kemik kısımlarına alüminyum folyo sararak servis edebilirsiniz.

Afiyetle ....
Mutlu Haftasonları Dilerim :)



Tagged: , , , , , , , ,

3 yorum:

  1. Canım saolasın :) Akşama ne yapsam diye düşünürken bu fikre bayıldım :) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. Komşu Romania anunturi gratuite den selam. tariflerinizi hep deniyor sizi takip ediyorum. tamam çok zaman başarim yok, Ben cok yapti Turk yemekler, ama olmuyor sizin resimler gibi ((( … tad bazen iyi bazen kotu, ama yapacak bir gun ben perfect. Tesekkur ederim emekleri icin. ben cok bakiyor senin ve baska site yemek tarifleri. anunturi gratuite olarak verecek tum Romania. Multumesc din inima Turcia byeee.

    YanıtlaSil