24 Nisan 2013 Çarşamba

İşin içine girdiğinde tüm saltanatı ile arz-ı endam eden meyvelerin nazlı ve çekici kızı ''ÇİLEK'' ...
Havalar ısınmaya başladığında başlayan mangal partilerimizde ben ne yapıyım diye sorduğumda gelen ilk cevap ''Çilekli Cheesecake yapsana Tubiş '' olur her zaman :)
Öyle fotojenik ki kendileri hem yapılış hem de sunum aşamalarında bolca fotoğraflı bir tarif oluverdi biranda !



Diğer Cheesecake tariflerime bakmak isterseniz ; 

LİMONLU CHEESECAKE TARİFİ
VİŞNELİ CHEESECAKE TARİFİ burada :)





Ne Lazım ? 
Taban İçin 
2 paket Eti Burçak Bisküvi
2 çorba kaşığı eritilmiş tereyağı

Dolgu Malzemeleri 
1 paket krema
2 paket labne peyniri (180 gr lık yada 200 gr lık.lardan)
1 paket vanilya
3 çorba kaşığı un 
1 su bardağı toz şeker 
2 tane yumurta
2 çorba kaşığı çilek reçeli 

Süslemek İçin 
750 gr çilek 
Yarım paket çilek jölesi 

Aşağıdaki fotoğrafta yapılışının tüm aşamalarını fotoğraflarım sırası ile kolajladım.
Bu arada cheesecake yapımı hiç gözünüzü korkutmasın tüm püf noktaları ile yazıyorum bu şekilde yaparsanız ve bir kere yaparsanız artık gerisi gelir emin olun :)


Hadi Yapalım :)

  • İlk olarak bisküvileri rondodan geçirip un haline getirdikten sonra eritilmiş tereyağı ile buluşturup bir çatal yardımı ile tereyağını iyice yedirelim ve tereyağlı bisküvilerimizi kelepçeli kalıbın ya da bir borcamın dibine sıkıştırarak yayalım.
  • Ayrı bir kapta dolgu malzemelerini çırpma teli ile çırpalım (lütfen rondo veya blendar kullanmayalım çok sulu olur ) ve bisküvilerin üzerine dökelim.180 derece fırında aynı fotoğraftaki gibi üzeri sararana kadar pişirelim.Bu sırada üzeri sararmış hafif kızarmış olan kalıbı çıkardığımızda hafif sallanan bir görüntü verecek pişmediğini düşünmeyin bekledikçe toparlanacaktır.
  • Fırından çıkardıktan sonra tamamen soğumasını bekleyelim ve kalıbından çıkarmayalım.
  • İyice soğuyan dolgu malzememizin üzerine boyuna şekilde doğradığımız çileklerin düz kısımları altta kalacak şekilde dışardan içeri doğru yerleştirelim.
  • Dizme işlemi bittiğinde yarım paket jöleyi önce 1 çay bardağı kaynar suda eritip sonra üzerine 1 çay bardağı soğuk su ekleyip karıştırdıktan sonra çileklerin üzerine boca etmeden bir kaşık yardımı ile dökelim.
  • Tüm bu işlemlerden sonra eğer sabırlı olabiliyorsak :) 1 gece buzdolabında bekletip,dinlendirip öyle servis edelim.Dolgu kısmı dinlendiğinde daha lezzetli ve oturmuş oluyor aklınızda olsun aksi takdirde daha akışkan bir görüntü ve lezzeti olur.
Hamiş : Ben cheesecake üzeri tamamen jöle ile kaplansın istemediğimden yarım paket kullanıyorum size isterseniz tamamını kullanabilirsiniz.
Hamiş 2: Ölçülerde verdiğim 1 su bardağı şekeri çileğin tatlılık oranına göre azaltabilirsiniz,ben içine çilek reçeli koyduğum için zaten 1,5 su bardağı olan ölçüyü 1 bardağa indirdim.
Hamiş 3: Tarifte de belirttiğim gibi cheesecake mutlaka buzdolabında bekletilmeli dikkat edelim :)
Afiyet Olsun :)




Tagged: , , , , , , , ,

10 yorum:

  1. Ellerinize sağlık nefis olmuşşş...Mis gibi çilek kokusu geldiiiii....Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  2. Seldacım Merhabalar ;
    Ne mutlu bana bu hissi verebildiysem ! Tesekkür ederim ,sevgiler ...

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık bayan üstün marifet :)))) ev yapımı pastadan ziyade resim gibi gözüküyor... çilek sevemeyene bile çilek yedirtebilir senin bu pastan.... Ece

    YanıtlaSil
  4. Çok lezizzz çileklerrr harika bir görsellik katmış ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Ececim Merhabalar ;,
    Çilek sevmeyene bile yedirir diyorsan harika ! ne kadar sevindim anlatamam :)
    Cok tesekkür ederim vakit ayırıp yazdıgın için ,
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Ferideco Merhabalar ;
    Renklendirdi cheesecakeleri çilekler bu sıra :)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  7. ellerıne sağlık bu ne muhtesem bır goruntu

    YanıtlaSil
  8. Uzun zamandır cheesecake tarifi arıyodum ve sizin yaptığınız tarifi görünce bayıldım. Bugün hemen denedim ve tam da resimdeki sonucu elde ettim .. Ellerinize, emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Canela Merhabalar ;
    Böyle yorumlar aldığımda iyi ki yazıyorum blog yazılarımı diyorum inan ki !!!
    Çok çok memnun oldum yapıp bir de aynı görüntüyü tutturmana üstelik lezzeti de muhteşemdir eminim :)
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  10. Cheesecake tarifinizi severek sürekli yapmaktayım. Arkadaşlarım ve ailem tarafından çok beğeniliyor. Tarifinizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil