8 Şubat 2013 Cuma

Çocukken özellikle pazar günleri mutfaktan gelen kokudur ve annemin (o zamanlar teypler vardı ) teypten dinlediği Barış Manço şarkılarıdır benim için ''Yumurtalı Ekmek '' ...
Hava Ayaz mı Ayaz 
Ellerim Ceplerimde 
Bir Şarkı Tutturmuşum
Duyuyorsun Değil mi ? :) 
En sevdiğim Barış Manço şarkısıdır aynı zamanda bir de unutmadan Barış Abi deyince pazar günlerinin diğer anlamı ise Adam Olacak Çocuk izlemekti benim için :) 

Bu tarife bazıları Cici Papa der,bazıları Ekmek Balığı bana göre ise Yumurtalı Ekmek işte !




Ölçüleri dilediğiniz miktarda kullanırsınız diye vermedim ne kadar ekmek o kadar yumurta misali 
Bu tarifle bayat ekmekleri de bir güzel değerlendirmiş oluyoruz aynı zamanda :)) 

Ne Lazım ?
Bayat Ekmek
Yumurta
Tuz 
Kızartmak İçin Sıvı Yağ 

Hadi Yapalım :)
Yumurtaları geniş bir kapta çırpıp dilimlediğimiz ekmeklerin iki yanını da yumurtaya batırıp kızgın yağda çevirerek pişirelim ... 

Kocaman Ailenizin Çevrelediği , Bol Sohbet,Bol Kahkaha ve Keyif Dolu Sofralarınızın Olması Dileğimle ...

Tagged: , , , , , , , , ,

7 yorum:

  1. Bizim evde de rahmetli annemin sık yaptığı yumurtalı ekmek çocukluğumun en güzel yemeğidir. Seninde dediğin gibi yumurtalı ekmek işte, başka isimler benim içinde geçerli değil:)))
    Şimdi bende çocuklarıma yapıyorum. Hem bayatlamış ekmekler değerlenmiş, hem de çocuklar severek kahvaltı yapmış oluyorlar.

    Valla ellerine sağlık canım:))

    YanıtlaSil
  2. Çocukluğumda rahmetli annemin sık yaptığı ve severek yediğimiz bir kahvaltılık. Senin dediğin gibi benim için de yumurtalı ekmek başka isimleri olsa da:)))
    Şimdi bende çocuklarıma yapıyorum ve severek yiyorlar.
    Ellerine sağlık canım, beni çocukluğuma götürdün...tabi Barış Manço ayrı bir değer benim için de:)))

    YanıtlaSil
  3. Filizcim Merhabalar,
    Herkes cocukluguna gitti geldi galiba bu postla ne guzel de oldu :))
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. Barış Mançoya bayılırım Endicim ama yumurtalı ekmeğe de ellerine sağlık bu ayaz havada bu kahvaltı mükemmel hissettiriyor insanı

    YanıtlaSil
  5. Ferideco merhabalarr,
    İnsanin icine sicacik birseyler gonderebiliyorsam ne mutlu bana !
    Sevgiler,tesekkurler

    YanıtlaSil
  6. Hani küçükken pazar günleri pek bi kıymetliydi.Baba işe gitmez geç kalkardı. Annemin sabah telaşı olmazdı. o gün eve bir değil iki gazete alınırdı.Bütün hafta aynı şeyleri yerken pazar kahvaltısının yerini hiç birşey dolduramazdı. Heleki annem birde o sabah hamur kızartması veya ekmek kızartması yaparsaa aman yemede yanında yat. Bu tarif tam anne tarifi olmuş.

    Tarifiniz için teşekkür ederim,

    Canan Demiray

    YanıtlaSil
  7. Canan Hanım Merhabalar ;
    Ne güzel anlatmışsınız cocukluğunuzun pazarlarını...
    Değerli yorumunuz için teşekkür ederim
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil