2 Aralık 2014 Salı

Endinin Mutfak Dostları Merhabalar ;
 
Kış sebzelerini özellikle de brokoli,karnıbahar,minik lahanaları herkesin çok sevmediğini fakat çok faydalı olduğunu hepimiz biliriz.
Hele ki sebzeleri doğru mevsiminde bolca tüketmenin vücudumuza olan yararları saymakla bitmez bu aşamada ise genel olarak haşlayıp şoklayarak üzerine sarımsaklı yoğurtla ,bazen çorbaların içine rondodan geçirerek çaktırmadan yedirdiğimiz şekli dışında farklı bir yol denemek istedim.
İçine girdiği herşeye lezzet katan beşamel sos bu konuda oldukça yardımcı oldu bana hem bizler hem de çok değerli çocuklarımızın sebze yediğinin farkına bile varmadan bayıla bayıla yiyeceği bir tarif vereceğim sizlere aslında bunun biraz değişiğine Sebze Graten diyoruz ben birazcık değiştirip lezzetlendirdim sadece :)
 
Ben lahana,brokoli ve karnıbaharla yaptım sebzeler istediğiniz kadar çeşitlendirilebilir.
 
 
Ne Lazım ? (6 kişilik)
7-8 parça brokoli
7-8 parça karnıbahar
Yarım paket küçük lahana
7 çorba kaşığı un
2 çorba kaşığı tereyağı
1 litre süt
4-5 dilim cheddar peyniri
1 çorba kaşığı hardal
1 kase kadar rendelenmiş kaşar peyniri
 
Hadi Yapalım :)
 
  • Brokoli,lahana ve karnıbaharı az tuzlu suda 10 dk kadar haşlayalım.
  • Bu sırada  bir tencerede tereyağını eritip unu yakmayacak kadar kavuralım üzerine sütü ilave edip çırpma teli ile çırparak pudingden daha akışkan bir hale gelene kadar pişirelim.(Beşamel sosu özellikle biraz sulu bırakalım çünkü fırında bir kez daha pişecek) beşamel sosumuz sıcakken içine elimizle parçaladığımız cheddar peynirlerini ve hardalı ekleyip karıştıralım.
  • Haşlanmış sebzeleri bir fırın kabına alıp parçalamadan ikiye bölelim cheddar-hardallı beşamel sosumuzu sebzelerin üzerine dökelim.
  • En üstüne de kaşar peyniri rendesini koyduktan sonra 180 derece ısınmış fırında kaşar peyniri kızarana kadar pişirelim.
  • Sıcak halde servis edip afiyetle tüm sebzeleri yiyelim :)
 

Tagged: , , , , , , , , , ,

0 yorum:

Yorum Gönder