30 Eylül 2014 Salı

Yine bir anne -bebek yazısı ile karşınızdayım sevgili dostlar !

Anne olduktan sonra insan öyle değişik,zor ve şaşkın bir dönemden geçiyor ki hele ki ilk hamilelik ise herşeye aç,her duyduğuna inanır ,herşeyi sorgular bir hal alıyorsunuz ...
En azından ben öyley-dim-im :)



Aras ilk doğduğundan itibaren emzirmekte güçlük çektiğim günler yaşadım sütüm olmasına rağmen !
İlk günlerde gayet güzel bir şekilde emen #mercimekbey birkaç hafta sonra memeyi reddetmeye başladı.Size halimi anlatmam gerekirse bir yandan gözlerimden akan yaşları durduramayan lohusalığın dibine vurmuş ben diğer yandan göğüslerimden akan sütler emzirme atletlerini ve hatta pedleri bile aşıp artık pijamalarımı ıslatır vaziyetteydi (evet pijamalarla yaşadım çok uzun bir süre itiraf ediyorum içimden hiçbirşey giymek bile gelmiyordu )
Bu duruma bir çözüm bulmam gerektiğini düşünürken öncelikle bir arkadaşımın yardımı ile göğüs pompası edindim.(Eğer tavsiye isterseniz Medela Elektrikli Göğüs Pompası ) gerçek bir hayat kurtarıcı idi.Akan sütlerimi pompa ile sağıp poşetlerle dondurucuya koymaya başladım biberon deneyelim dedik biberonu da reddetti.Ve gittikçe günden güne sütüm elbette azalmaya başladı.Çünkü bebek memeyi emdiği anda hormonlar çalışır ve o emdikçe süt artarmış meğer !

İşte bu süreçten sonra bir yandan inat ve kararlılıkla her gün bıkmadan usanmadan Aras'a tekrar emme alışkanlığı kazandırmaya çalışıp diğer yandan da sütümün kalitesini ve devamlılığını sağlamaya çalıştım bu süreçte yapıp sütümün tekrar artmasını sağlayan şeyleri size maddeler halinde yazacağım , son olarak belirtmeliyim ki Aras şimdi 9 aylık ve hala emiyor :)))

Süt Arttırıcı ve Sütün Kalitesinin Devamı Sağlayan Şeyler ;
  • Öncelikli olarak sakinlik :) Evet sakin olmak lazımmış , her şeyi kafaya takmamak sadece bebeğine odaklanmak
  • Bebeğiniz müsaade ettiği sürece bol bol uyku uyumalısınız , dinlenmek çok etkili hatta bu konu ile ilgili çok komik bir hikaye dinlemiştim :) ; iki arkadaş aynı zamanlarda doğum yapıyor biri sürekli iş ,yemek , misafir ağırlamakla uğraşıyor diğer ise tüm gün yatıyor , kitap okuyor dinleniyormuş ,sürekli iş yapan bir gün arkadaşına '' neden hiç iş güç yapmıyorsun?'' diye sormuş.Arkadaşı ise şu cevabı vermiş '' ben dünyanın en ağır ve en verimli işini yapıyorum süt üretiyorum :)) '' bilmem anlatabildim mi ?
  • Eş desteği ,siz emzirmek için tüm uğraşınızı verirken mutlaka eşinizden duygusal yardım isteyin birlikte olmak inanılmaz güç veriyor
  • Kim ne demiş , acaba sütüm mü az ? sütüm mü yetmiyor ? sütün var mı ? sorularına kulak tıkayın lütfen neticede her annenin sütü var ve bu anne ile bebek arasında bir konu !
  • Ten Teması inanılmaz önemli ve etkili bir durum (bu konuda instagramdan tanıyıp tecrübelerine çok güvendiğim @hcinscicekci Hülya Çobanoğlu Cinsçiçekci 'nin desteklerini asla unutamam) Aras Ocak doğumlu olduğu için eldiven takıyordum bir gün İnstagramda meme emmiyor diye yakınırken Hülya bana '' Tuğba çıkar o eldivenleri , sana dokunsun ! '' dedi çıkardım evet bana dokunmaya başladı bir elimle bende onun elini tutuyor ona emzirirken şarkı söylüyordum ,
  • Bol su içmek! boldan kastım ciddi ciddi 3 litrelere varan su tüketimi (bu arada hoşaf,komposto vs.. kilo aldırmak bonusu dışında birazdan yazacağım besinler kadar bile süt arttırmıyor bilginize)
  • Günde 2-3 tane kuru incir ,2-3 tane hurma üzerine yine bol su
  • Demet demet dereotu
  • Bulgur Pilavı (e tabi öyle tabak tabak değil 1 tabak yeterli )
  • Eğer kış mevsimi ise ayva
  • Tahin - Pekmez veya sevmeyenler için sadece tahin helvası da olur
Ben bunları tüketerek sütümün devamlılığını sağladım , emzirirken kilo almadım aksine hem bunları yedim hem de emzirdiğim için olsa gerek üstüne bir de kilo verdim şu anda doğum yaptığım kilonun 1,5 kilo altındayım üstelik.

Umarım bu yazdıklarım birilerinin hayatlarına ,bebeklerine ve o zor günlerine minikte olsa pozitif bir dokunuş olur amacıyla yazıyorum ne uzman,ne doktor ne de bilirkişiyim  sadece sürekli araştırıyor,okuyor ve deniyorum :)

Sevgiyle !!!

Tagged: , , , , , , , , ,

2 yorum: