Endinin Mutfak Dostları Merhabalar ;
Bugun konumuz mutfak dışı olmakla birlikte şu anda herkesi çok ilgilendiren ve kafalarda soru işaretleri oluşturan 5 yaş mevzusu...
Bende bu konuda sizlere belki faydam dokunur düşüncesi ile işin uzmanı canım kardeşim Çağla Öğretmen'den yardım istedim.Kardeşim olduğu için söylemiyorum bu işin eğitimini almakla kalmayıp kendini çocuk gelişimi ve anaokulu öğretmenliği konusunda okuduğu kitaplar,araştırmalar ve katıldığı seminerlerle geliştirip bu işi ve çocuklarını çok seven bir öğretmen.
Onun yazdığı yazıyı noktasına virgülüne dokunmadan yayınlıyorum ;
Bugun konumuz mutfak dışı olmakla birlikte şu anda herkesi çok ilgilendiren ve kafalarda soru işaretleri oluşturan 5 yaş mevzusu...
Bende bu konuda sizlere belki faydam dokunur düşüncesi ile işin uzmanı canım kardeşim Çağla Öğretmen'den yardım istedim.Kardeşim olduğu için söylemiyorum bu işin eğitimini almakla kalmayıp kendini çocuk gelişimi ve anaokulu öğretmenliği konusunda okuduğu kitaplar,araştırmalar ve katıldığı seminerlerle geliştirip bu işi ve çocuklarını çok seven bir öğretmen.
Onun yazdığı yazıyı noktasına virgülüne dokunmadan yayınlıyorum ;
5 NEDEN ERKEN ?
Aylardır velileri, öğretmenleri, eğitimcileri hop oturup hop kaldıran 4+4+4 yasası ile ilgili birkaç yorum yapmak istiyorum.
Her velime, her sorana hiç değiştirmeden kuruyorum cümlemi :5 çok erken!
Okulöncesi, adı üstünde, çocuğu ilköğretime hazırlamak için vardır. Okulöncesinde çocuk; sosyal,duygusal,bilişsel, özbakım gibi gelişiminin temelini oluşturan alanlarda destek alır, kendi ayakları üzerinde durmayı, paylaşmayı, okul bilincini öğrenir. Hayatta gördüğü aile dışında ilk otorite olan öğretmeniyle tanışır. Kendini ifade etme becerisi kazanır. Ve tabi ki ilköğretime hazırlanır.
İlköğretime hazırlanırken çocuğun hazır bulunuşluğu göz önüne alınır. Her çocuk farklıdır, her çocuk başkadır. Ve eğitimde farklı bakış açılarına, farklı zekalara, farklı karakterlere açık olmak esastır.
5 yaşındaki öğrenci, oyun çocuğudur. Oynayarak öğrenir. Henüz kendini tam anlamıyla ifade etme becerisini kazanamamıştır. Fiziksel olarak ilköğretime hazır olsa bile, sosyal-duygusal olarak ne yazık ki ilköğretime hazır olabilecek öğrenci sayısı azdır.
5 yaş çocuğu, tuvalet gereksinimini bile tam anlamıyla gideremeyebilir. Merak ediyorum, 40 dk ders süresi boyunca bu çocuklar nasıl bekleyecek?
Henüz makas tutmayı yeni öğrenmiş minik eller, bir anda nasıl yazıp okur hale gelecek?
Parmağının ucu acısa koşarak öğretmenine gelen 5 yaş çocuğu, o sıralarda, ilköğretim yükünü nasıl taşıyacak?
Okullar, bunca öğrencinin ihtiyaçlarını nasıl karşılayacak?
Sınıflarda 5 yaş çocuğunun gelişim özelliklerine uygun, öğrenmesini, keşfetmesini, eğlenmesini sağlayacak materyaller olabilecek mi?
Bunlar gibi onlarca neden sıralayabilirim size…
Yıllarca söyledik;
Okulöncesi için 7 yaş çok geç!
Fakat, 5 yaş çok erken!..
Çağla Özden / twitter : @bridabenimdedim
Bir de okulların uzaması, ders saatlerinin günde 8 saate kadar arttırılması (ilköğretimde) muhabbetleri geçiyor. Bu yaşta, bu ihtiyaçlara sahip çocuklar nasıl onca saat o binalarda (ki çoğu sıkışık, havasız, kasvetli, kalabalık) duracak? Bu çocuklar ne zaman oyun oynayacak ve dinlenecek? Falan filan. Öyle çok yanlış var ki..
YanıtlaSil