27 Ağustos 2014 Çarşamba

Endinin Mutfak Dostları Merhabalar ;


Ben bu pastanelerden alıp ağzımızda kıyır kıyır dağılan tuzlu susamlı çubukları oldum olası çok severim.Evde de yapalım da çayın yanında güzel gider diye düşündüğüm için mutfağa girip kolları sıvadım her zamanki gibi...
Denendi,onaylandı ,bayıla bayıla yenildi hatta yapıldığının ertesi günü koca kişisi tarafından işyerinde de yenilmek üzere kalan kısmı alıp götürüldü :)

Ne Lazım ?
125 gr tereyağı (oda sıcaklığında yumuşamış)
Yarım çay bardağı süt
Yarım çay bardağı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı tuz
Yarım tatlı kaşığı toz şeker
1 çorba kaşığı sirke
Aldığı kadar un
1 yumurta sarısı (üzerine sürmek için)
Susam

Hadi Yapalım :)
  • Un hariç tereyağı,sirke,tuz,şeker,süt ve zeytinyağını iyice karıştırıp azar azar un ilave ederek kulak memesi yumuşaklığı kıvamında bir hamur elde edelim.
  • Hamurumuzu isterseniz elinizle küçük parçalar kopararak şekil verelim isterseniz (ben böyle yaptım) merdane yardımı ile çok ince olmayacak şekilde açtıktan sonra hamuru kare şekilde kesip sonra da uzun eşit parçalarda şeritler şeklinde keselim.
  • Yağlı fırın kağıdı serdiğimiz fırın tepsisine dizip üzerine yumurta sarısı ve susam ekledikten sonra 180 derece fırında kızarana kadar pişirelim.
Hamiş 1 : Çok çabuk pişiyor fırını sık aralıklarla kontrol altında tutmakta fayda var :)
Hamiş 2 : Kabartma tozu kullanılmıyor malzeme bilgisinin eksik olduğunu düşünüp lütfen eklemeyelim :)
Hamiş 3 : Dilerseniz kurabiye kalıpları,şişe kapakları,bardak ağzı ile de farklı farklı tuzlu kurabiyelere de dönüştürebilirsiniz.

Afiyetle ...


Tagged: , , , , , , ,

0 yorum:

Yorum Gönder