19 Eylül 2014 Cuma

Endinin Mutfak Dostları Merhabalar ;



Sizlerle genel olarak tariflerimi paylaştığım sitemde 9 aylık acemi anne olarak :) bir süredir evimizde devam eden emzik bırakma sürecimizi sizlerle paylaşmak isterim bu sefer...
Ben bu süreçte öncelikle tecrübe ve yöntemlerine çok güvendiğim yakın bir arkadaşımdan ve birçok blogdan fikirler alarak devam ettim ve sonuç olarak başardık ! Bu süreci yaşayıp fikire ihtiyacı olanlar vardır diye de yazıp yardımcı olmak niyetim.

Öncelikli olarak emziği bırakma-bıraktırma isteğimizin sebebinden bahsedecek olursam ;
  • Artık düzene girmesine çabaladığım bebeğimin uykuya daldığı sırada emziğin düşmesi sebebi ile gecede en az 6-7 kere uyanıp emzik aradığını bu yüzden de sağlıklı bir uyku uyuyamadığını gördüğüm için, (biliyorsunuz büyüme hormonu özellikle 23:00 ile 04:00 arasında hızlı çalışıyor) Aras geceleri en az 6-7 kez uyanıyor emzik arıyor emziği verdikten sonra uyumaya devam ediyor fakat düştüğünde avazı çıktığı kadar bağırıp ağlamaya başlıyordu e haliyle uykusu bölünüyor,açılıyor tekrar uyutmaya uğraşıyorum ve bu döngü sabaha kadar devam ediyordu.Bir sitede okuduğum yatağa on-onbeş tane emzik atma yöntemini denedim,artık uykusuzluğa o da bende dayanamadığımız zamanlarda çok komik gelse de emziği lastikle veya bantla yapıştırmaya kadar her çareyi düşündüm inanın. (yapmadım o ayrı :)))
  • Emzik (birçok kişiye çok sevimli gelse de ) bana özellikle 1 yaş sonrasında hoş olmayan bir görüntü teşkil ettiği için,
  • Her ne kadar sürekli olarak hijyen konusuna özen göstersem de ister istemez yere düşen emziği kaşla göz arasında ağzına alabiliyor olduğu için (biliyorum ilk 5 saniye kuralı var,biraz mikrop alsa da bir şey olmaz ama yine de içime sinmiyordu)
  • Emziğin bebekleri rahatlattığı ,sakinleştirdiği bir gerçek fakat susturucu olarak kullanmak istemediğim için emziği bıraktırmak için tabiri caizse kolları sıvadık :)
Denediğim ve netice olarak bıraktırdığım yöntemler ve izlediğim yol şöyle oldu ;

Öncelikle bu yolda yapılması gereken en önemli şey KARARLI OLMAK ! Aras'ın uzunca bir süredir en yakın arkadaşı olan emziğinin arayışına girdiğinde çok şiddetli ağlama krizleri yaşadı.
Bu yüzden ilk etapta gündüzleri vermemeye başladım gündüzleri emzik aradığında meyve,su,çubuk kraker gibi onu ve ağzını oyalayacak şeyler verdim eline.Aldım sokağa ,bahçeye çıkardım,oyuncakları ile oynadık.Evet ilk başlarda istemedi attı hepsini ama bir iki günde alışıp gündüzleri artık emzik aramamaya başladı.

Gündüz uykularında emziği verdiğimde hemen uyuyan (sonradan uyanmaları aynı şekildeydi) Aras'ım nasıl uyutacağım düşüncesinde iken uykusu gelip esnemeye başladığından itibaren onu oynatıp,biraz daha yorarak (10-15 dk daha oyalamaktan bahsediyorum) ya da ılık bir banyo yaptırıp bebe yağı ile masaj yaptıktan sonra (bu sürede herşey tabi ki toz pembe değil ağlamalar,mızıldanmalar sürekli olarak devam ediyordu) ona sakin bir ses tonu ile şarkılar söyleyip yatakta yanına yatıp poposuna hafifçe vurarak (sabır ve kararlılık burada devreye giriyor) emzikle 5-10 dk da uyuyan bebiş bazen 20-25 dk süren uğraşlar sonucu ama emziksiz uykuya dalmaya başladı.
Bu süre içinde tekrar belirtmeliyim ki '' aman bir kere olsun vereyim bir şey olmaz '' , ''ay çok ağladı dayanamıyorum,kıyamıyorum '' gibi bir hale girerseniz bebeğinizi o zamana kadar boşuna ağlatmış ve boşuna bir süreç geçirmiş olur ona iyilik etmiş olmazsınız ( bu arada ben ne uzmanım,ne doktor sadece yaşadığım ve edindiğim bir tecrübeyi sizlerle paylaşıyorum)
Ayrıca bu serüvende bir diğer zorlanma unsuru anneanne-babaanne-yardımcı-bakıcı varsa kıyamadığından veya ağlamasın diye emziği verme teşebbüsünde bulunabiliyorlar (tecrübe ile sabittir) bu sebepten naçizane tavsiyem emzikleri sadece sizin bildiğiniz bir yerde saklayın ya da benim gibi ya verirsem düşüncesi ile içiniz içinizi yiyeceğine atın :))) 

Gece uykularımızdan bahsedecek olursam herkese göre yöntemler ve uyku düzeni elbette farklıdır fakat ben bu yolu seçtim ve karnı tok,altı temiz,gaz sorunu veya diş çıkartma ile ilgili bir durum söz konusu değilse aslında akşam yemeğini tam yiyip suyunu da içen bebeğin en az 6 saat acıkması söz konusu değildir (ben değil tüm uzmanlar ve doktorumuz Cerrahpaşa Fakültesi Çocuk Ana Bilim Başkanı Halit Çam söylüyor) gece uyanıp emebilir evet ama emzik dolayısı ile veya alışkanlıktan uyanan bebekler için bu yöntem uygulanabilir bir yöntem.
Akşam yemeğini yedikten sonra Aras ile uykusu gelene kadar babası ve ben güzelce keyifli bir şekilde oyun oynadıktan ve uykusunun tam olarak geldiğinden emin olduktan sonra kucağıma alıp odasına geçiyoruz,biraz emiyor (emmeyen bebekler için muzlu ya da sade ılık süt,ıhlamur gibi ılık verilebilecek çaylar ) ve tekrar emzik aramaya başlıyordu 3-4 akşam önce 17 dk ile başlayan ve gün geçtikte 3 dk .ya kadar düşen ağlama krizleri sonrasında şimdi emzik aramıyor,emdikten sonra yatağına koyuyorum poposuna hafifçe vurarak max.5 dk sonrasında uykuya dalıyor .
Ve artık geceleri -alışkanlıktan- (bunu da en aza indireceğimiz zamanlar gelecek mutlaka ama zamanla aşacağımızı düşünüyorum) 2 en fazla 3 kez uyanıyor poposuna hafifçe vuruyorum ağlamaları devam ederse kucağıma alıp biraz emziriyorum ya da pışpışlayıp tekrar uyumasını sağlıyorum.
Uyutma şekilleri tamamen size ve bebeğinize bağlı elbette bu süreçte size her zamankinden fazla ihtiyacı olacağı için bazen yanınıza alıp onunla uyumak daha çok güven verecektir.
Çok kısa sürelerle (yine bir alışkanlıktan vazgeçirip diğerini kazanmamak adına söylüyorum) ayakta sallamayı deneyebilirsiniz çünkü ilk etapta emziksiz uyutmaya çalışırken siz onu yatırıp pışpışlamaya çalıştıkça o yatakta dönebilir,kalkmaya çalışabilir gerçekten de çok ciddi sabır ve kararlılık gerektiren bir süreç bu bahsettiğim.

Bana sorarsanız bu süreç (hala ara ara aklına geldiğini aradığını düşünsemde ) 1 hafta kadar sürdü ve artık hayatımızda emzik yok ...
Tekrar belirtmeliyim ki ben ne uzman,ne doktorum sadece yaşadığım ve neticesinde başarılı olduğum bir süreci belki birilerine yardımım dokunur diye yazıp paylaşmak istedim umuyorum isteyen herkes bebeği ile bu emzik bırakma sürecini kolaylıkla atlatır :)

Sevgi ve Bebeğinizle Çok Huzurlu Sağlıklı Günler Dileğimle !!!


Tagged: , , , , , , , ,

3 yorum:

  1. Canım 5 saniye kuralı ni duymadım daha önce nedir o

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar Nihal'ciğim,
    5 saniye kuralı '' yere düşen emzik,meyve vs.. '' mikrobu almaz :)))
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. merhabalar öncelikle yazı için teşekkürler , benim bebeğim 7 aylık anne sütü alıyor çok şükür bende bıraktırmak istiyorum ama sonrasında uyku düzeni bozulur beşiğinde uyuymaz diye çok tedirgin oluyorum siz böyle bir problem yaşadınız mı ? bir de ağlama krizleri kaç gün sürdü ?:(

    YanıtlaSil