18 Mart 2014 Salı

Hamilelik,Mercimek Bey'in eve gelmesi,birbirimize alışma sürecimiz derken son zamanlarda birçok kez yapmama rağmen bir türlü paylaşamadığım nefis tariflerden biri ''ZADE KEBABI'' ...

Her yaptığımda içimden ne zaman paylaşabileceğim acaba dostlarla diye düşünüp durdum :)
Bu arada fotoğraflar öyle çok özenli olamadığı için üzgünüm malum süsleme püslemeye pek vakit yok bu sıralar ne yazık ki ...

Bu yemeğin en güzel özelliği patlıcanların kızartılarak değil önceden fırında pişirilerek hazırlanması böylece daha sağlıklı bir tarif giriyor mutfaklarımıza !


 
Tarifi Umut Sepeti'nin sitesinde görüp denemeye karar verdim iyi ki de denemişim diyorum bu arada :) Ben ilk yapışımda orta boy fırın kabında yaptım herkese dilimleyip servis ettim,daha sonra ise küçük güveç kaplarında kişi başı birer tane şeklinde yaptım.Her ikisininde fotoğrafları var aşağıda görebilirsiniz.
 
 
 
Ne Lazım ?
2 tane patlıcan
500 gr.kuzu eti kuşbaşı
2 tane patates
2 tane domates
5-6 diş sarımsak
1 tane orta boy kuru soğan
1 çorba kaşığı domates salçası
1 çorba kaşığı biber salçası
Tuz-Karabiber
Kaşar Peyniri
Güveç veya Fırın Kapları




Hadi Yapalım :)
  • İlk olarak patlıcanları çok kalın olmayacak şekilde kemer kemer doğrayıp,patatesleri de küp küp doğrayıp yağlı kağıt serdiğimiz fırında kabına alıyoruz üzerine zeytinyağı gezdirip tuz ve karabiber de ekledikten sonra kızarana kadar pişiriyoruz. (200 derece fırında)
  • Bu sırada etlerimizi sıvı yağda suyunu çekene kadar pişiriyoruz,üzerine yemeklik doğranmış soğan ve sarımsakları da ekleyip pişirmeye devam ediyoruz.
  • Pişmeye devam eden etlerimize salçaları,tuz ve baharatları da ilave edip fırında kızaran patatesleri de etlerimize ekleyip güzelce karıştırıyoruz ve altını kapatıyoruz.
  • Güveç kaplarına pişen patlıcanları güveç kaplarından taşacak şekilde yerleştirip ortalarına etli-patatesli harcımızı doldurup dışarı taşan patlıcanlar ile güzelce kapatıyoruz.
  • En üstlerine rendelenmiş kaşar peynirlerini de koyduktan sonra kaşar peynirler eriyene kadar fırında pişirip sıcak şekilde servis ediyoruz .
Afiyetle ...


Tagged: , , , , , ,

0 yorum:

Yorum Gönder